Glede na to, da se v zadnjih letih veliko ljudi ukvarja s tekom, tudi sam sem eden izmed njih, sem se odločil raziskati, kako so odnosi in tek medseboj povezani. Če se boste sami podali na pot raziskovanja te tematike, boste naleteli ne kar nekaj člankov, ki govorijo o tem, kako ima tek negativen vpliv na naš odnos z ljubljeno osebo v primeru, ko partner, ki se ukvarja s tekom začne pretiravati.

 

Kaj storiti, ko eden od partnerjev pretirava

Tako kot vsaka druga dejavnost, tudi tek zahteva svoj čas. Če nismo vrhunski športniki, temveč zgolj rekreativci, je prav da to aktivnost tako tudi umestimo v svoje življenje. Pogosto se namreč zgodi, da v krizi srednjih let, ki prizadane oba spola, iščemo alternativo za izgubljene priložnosti v življenju. Tek je zagotovo lahko ena takih alternativ. Nevarno je, če postanemo preveč tekmovalni ali tej dejavnosti namenjamo preveč časa. V kolikor tak način obnašanja začnete zaznavati pri svojem partnerju, ga brez slabe vesti na to opozorite in se o tem z njim tudi pogovorite.

 

Seveda pa so tudi pozitivni učinki

In veliko jih je. Tek je poleg hoje eden od primarnih načinov premikanja telesa in premagovanja razdalj. Je počasnejši kot načini premikanja s sredstvi, ki imajo kolo ali celo motor, a v relativno kratkem času lahko s tekom naredimo veliko dobrega. Opisane prednosti veljajo za oba spola, naj mi bralke ženskega spola ne zamerijo, da bom pri tem zapisu uporabljal moško obliko zapisa:

1. Tek pozitivno vpliva na zdravje. Pozitiven in harmoničen odnos do samega sebe je osnova za vsak dober partnerski odnos. Tako fizično, kot tudi mentalno, socialno in zdravstveno stanje, se s tekom izboljšujejo in nam omogočajo, da smo bolj pozitivni.

2. Vpliva na kondicijo. Če ti je pomembno, da si v dobri telesni kondiciji, ali je to pomembno tvojemu partnerju, ni boljše izbire, kot vsak teden preteči nekaj kilometrov. Posebno zabavno je, če to počnemo skupaj s svojim partnerjem.

3. Zviša samozavest. Poleg fizične pripravljenosti in pozitivnega vpliva na zdravje, tek vpliva tudi na višanje samozavesti, kar je eden od gradnikov uspešnega partnerskega odnosa.

4. Izboljša samopodobo. V času, ko z vsem hitimo (tudi z načinom prehranjevanja), je samopodoba posameznika pogosto nizka. S tekom dosežemo, da izgubimo odvečne kilograme, povečamo svojo mišično maso in izboljšamo postavo, kar vse pozitivno vpliva na našo samopodobo.

5. Sprošča endorfine, serotonin in dopamine. Le zakaj so ti hormoni pomembni za nas? Na kratko: osrečujejo nas. Ne le tek, tudi druge oblike telesne vadbe povzročajo sproščanje teh hormonov, ki v našem telesu “povzročajo” stanje sreče, dobrega počutja, vzhičenosti in vzburjenosti. Zaradi vsega tega je tek tudi svojevrsten afrodiziak.

6. Tek je lahko tudi zmenek. Pogosto več ne vemo, kam bi svojo partnerko povabili na zmenek. Vnesimo v svoje življenje malo spremembe in povabimo na zabavne nekaj-kilometerski tek po naravi ali polurni tek in raziskovanje mesta. Za oba bo to dobrodošla sprememba.

7. Je učinkovit način za reševanje težavnih situacij. Vsi pari pridejo v situacijo, ki jim ni najljubša in iz katere je potrebno najti izhod. Glede na pozitivne učinke, ki jih ima tek na naše počutje, ga lahko izrabimo tudi za pogovor o težavah, iskanju rešitev in poti, ki vaju bodo zopet pripeljale na pravo pot.

8. Izboljša razpoloženje. Pri službenih obveznostih smo več ali manj vsi podvrženi stresu, ki nezavedno vpliva tudi na naš odnos s partnerjem, saj smo zaradi njega slabšega razpoloženja. Tek je zelo učinkovit način razgradnje stresa.

 

Skozi težke in dobre čase, skozi vzpone in padce v življenju, skozi uspehe in neuspehe, ki jih lahko doživiš, je tek vedno zanesljiv izvor sreče, izboljšanja samopodobe in zdravja. Kot tak tudi pozitivno vpliva na tvoj odnos z ljubljeno osebo.

 

Vsebina na tem blogu je zaščiteno avtorsko delo. Vsakršno nepooblaščeno kopiranje, reproduciranje ali uporaba v javne namene je kaznivo dejanje.

Veselim se tvojega komentarja!

Tvoj email naslov ne bo objavljen. Obvezna polja so označena z *

oddaj komentar